Nyårslöftet

Malin: Kommer sakna det här härliga gänget!

Nyårslöftet 2017 Malin Andersson

Snart ska vi klara oss utan Beda och Pernilla. Med allt dom har lärt mig så känner jag mig inte längre så osäker på att köra vidare på egen hand. Jag känner mig trygg och det känns toppen! Sen har jag även anmält mig till Beach fighten som börjar vecka 18. Passa på att anmäla er innan platserna tar slut!! Sen är det sommar.

 

Som jag känner och tänker nu så kommer jag att köra på egen hand nu i sommar. Men även om jag har lyckats att gå ner lite i vikt så vill jag också forma kroppen lite och stärka mina muskler. Så till hösten så kommer jag anlita antingen Pernilla eller Beda som pt. Kommer under tiden tills dess att väga mig på tanita vågen på stc varannan vecka för att ha lite koll på hur kroppen utvecklar sig. Är det fett eller muskler jag lägger på mig? Går jag ner i vikt? Eller kanske upp? Något jag inte vill vara med om igen är att ställa mig på en våg och få värsta chocken över att jag har gått upp i vikt utan att själv märka eller se det. Så ställer jag mig regelbundet på en våg så hinner man se förändringarna. Det känns som en trygghet. Bra plan Malin!

 

Jag har ätit godis i påsk. Jajamän. Va de gött då? Nä! Lite grann. För stunden. Sen mådde jag dåligt av det. För att jag själv ska förestå vad socker och kolhydrater gör med kroppen så har jag nu läst på lite. Att stoppa i sig kolhydrater och socker höjer blodsockret. För att sänka sockernivån så producerar kroppen hormonet insulin. Insulin är ett fettinlagrande hormon. Så mer kolhydrater -> mer insulin -> mer fetma. Det lättaste sättet att höja sitt insulin är att äta mer kolhydrater. För att sänka insulinet så ska man äta mindre kolhydrater.

 

Så äter man en lågkolhydratkost så utsätter man aldrig kroppen för stora mängder socker och då höjs heller aldrig blodsockret och i sin tur så höjs inte insulinproduktionen. Förstår ni? Ni får gärna googla vidare på det om ni är nyfikna på att förstå och veta mer. Jag känner att det är lättare att hålla sig till ett hälsosammare liv igenom att ha mer förståelse och kunskap omkring de.

 

Har två träningstillfällen kvar med det här härliga gänget! Kommer sakna er!

MA 26 april

 

 

Jag är lite dålig på att uppdatera men ska försöka skärpa mig. Är ni läsare sugna på att se hur det går efter all denna fantastiska hjälp så kan ni följa mig på Instagram: malinn92

 

Kram på er!

 

/Malin

Bloggat på sla.se.
Desktop